+421 948 001 132

7 spôsobov, ako byť v spojení s tým, prečo chceš vedieť anglicky (Ako objaviť a prebudiť vnútornú motiváciu učiť sa anglicky, aby si s angličtinou vytrval a naučil sa skutočne rozprávať)

Ako som spomenul v predchádzajúcom článku…

Najčastejší dôvod, kvôli ktorému ľudia prestávajú s učením angličtiny…

A jeden z najčastejších dôvodov, prečo ľudia odkladajú učenie angličtiny…

Je to, že na angličtinu nemajú čas.

 

Všetky techniky organizácie času sa však vracajú k jednej a tej istej veci.

K jednej a tej istej veci.

Ono to nie je o čase.

Je to o prioritách.

Všetci máme k dispozícií 24 hodín.

7 dní v týždni.

Všetci máme k dispozícií čas.

Každý však máme iné priority.

 

A je v poriadku, ak pre teba angličtina doteraz nebola priorita. Nemusíš sa kvôli tomu cítiť zle.

Heh.

Možno si až doteraz vôbec nevedel, že si bližšie k schopnosti rozprávať anglicky, než si si myslel.

 

Ale na to, aby si sa anglicky naučil…

A pod naučil mám na mysli:

1 – Staval učenie angličtiny na tvojej vnútornej motivácií

2 – Zistil, ako sa učiť rýchlo, ľahko a jednoducho

3 – Vytvoril systém, kde väčšinu učenia za teba prevezme tvoje podvedomie (budeš robiť pasívne)(urobíš technikami efektívneho učenia)

4 – Aktívne sa angličtine venoval zlomok času, než študenti v školách

…Potrebuješ si na angličtinu vyhradiť čas.

 

A na to, aby si si na angličtinu vyhradil čas, potrebuješ angličtinu posunúť vyššie na rebríčku tvojich priorít.

 

Každý máme mŕtvy čas. Každý máme čas, ktorý sa dá využiť na angličtinu.

Ale jeho využitie prichádza do úvahy len vtedy, keď je angličtina priorita.

Keď bude angličtina pre teba priorita, budeš odkladať iné veci, aby si sa naučil anglicky.

Keď bude angličtina pre teba priorita, budeš ty sám hľadať spôsoby, ako nájsť na angličtinu čas.

 

 

Ako prioritizovať angličtinu?

 

7 krokov, ako urobiť z angličtiny prioritu

Pre to, aby si z angličtiny spravil prioritu, urob nasledovné. Vyhraď si 20-30 minút tvojho času. Môže to byť dnes večer. Najlepšie je to ale začať hneď teraz, s prvou 5 minútovou úlohou.

 

Zober si niekoľko papierov a pero.

Toto je dôležité robiť na papier. Lepšie sa tak premýšľa. Multi-zmyslové premýšľanie (vizuálne + pohyb rukou) obsahuje priestorové detaily, ktoré napomáhajú zapamätaniu a vybaveniu informácií.

Toto vybavenie bude kľúčové v nasledujúcich dňoch a týždňoch, keď budeš nad prínosmi angličtiny uvažovať.

Prečo?

 

Zamysli sa na chvíľu nad vecami, ktoré si si kúpil na Vianoce pod stromček. Nad tými, ktoré si si kúpil, ktoré ti priniesli ohromnú radosť.

Keď si ich chcel… vznikala táto túžba postupne? Alebo hneď, ako si ich videl, v tom momente si bol rozhodnutý, že to musíš mať, hoci si o tom nikdy nikde predtým nepočul?

Túžba po niečom vzniká v drrrrrrrrvivej väčšine prípadov postupne.

 

A ako sme prešli v predchádzajúcich e-mailoch, túžba vedieť anglicky je to, čo ťa bude poháňať celým procesom učenia. To je to, čo ti umožní vytrvať. Vytrvať potom, ako vyprchá prvotné nadšenie.

 

Mať túto túžbu je to najdôležitejšie.

Ako to urobiť správne?

 

Je pre teba dôležitá lepšia práca?

Podľa portálu platy.sk, ľudia, ktorí denne využívajú v práci cudzí jazyk, zarábajú o 31% viac, než ľudia, ktorí ho využívajú málo, alebo vôbec. V priemere o 498€ mesačne viac.

Ako to využiť pre tvoj zvyk učiť sa anglicky? Urob toto (6 min).

 

Krok č. 1 (1 min):

Spočítaj si na papier, koľko by toto pre teba znamenalo za 1 rok, za 3 roky a za tvoju kariéru:

1 x 12 x 498€ = O ____€ ročne naviac.

3 x 12 x 498€ = O _____€ viac za 3 roky.

__ x 12 x 498€ = O ______€ viac za tvoju kariéru.

 

Krok č. 2 (5 min):

Nastav si stopky na jednu minútu a píš prvé, čo ti napadne, ako odpovede na tieto otázky:

Ako by tento 1 ročný zárobok _____ zlepšil môj život a život mojej rodiny?

 

 

 

Ako by tento 3 ročný zárobok _____ zlepšil môj život a život mojej rodiny?

 

 

 

Ako by tento vyšší zárobok behom mojej kariéry zlepšil môj život a život mojej rodiny?

 

 

 

Ako by som sa cítil po 1 roku takéhoto zárobku a všetkých prínosoch pre mňa a pre moju rodinu?

 

 

 

Tým, že máš iba 1 minútu času, si tlačený k tomu, aby si bol k sebe úprimný. Takto tam napíšeš to, čo je pre teba skutočne dôležité.

Nebudeš okolo toho chodiť, alebo si to racionalizovať. Priznáš si to.

Tým, že to napíšeš, si v tom urobíš jasno.

 

Už len to, že to budeš mať všetko pred sebou na papieri ti pomôže prebudiť túžbu vedieť anglicky.

Kľúčové však nie je iba to, že si odpovieš na tieto otázky.

Kľúčové je, že keď budeš vidieť tvoje 3 čísla, budeš mať niečo, nad čím môžeš uvažovať v priebehu nasledujúcich dní, týždňov a mesiacov.

A tak, ako si postupne budoval tvoju túžbu po veciach, ktoré si si doprial na narodeniny, či Vianoce, postupne budeš budovať tvoju túžbu po angličtine.

Až sa dostaneš do bodu, kde budeš ochotný urobiť všetko, čo je potrebné urobiť, aby si sa naučil anglicky.

 

Máš iné dôvody, kvôli ktorým chceš vedieť anglicky?

Urob toto (4 minúty).

 

Nastav stopky na 1 minútu. Otoč papier na šírku. Spíš vedľa seba všetky dôvody, prečo chceš vedieť anglicky. Ak minieš papier, pokračuj s ďalším. Spisuj to celú minútu. Vyčerpaj všetky dôvody, prečo chceš vedieť anglicky.

Nastav stopky na 3 minúty. Spoj každý dôvod s tým, čo je pre teba dôležité tým, že sa spýtaš otázku „Prečo?“

 

Chceš lepšiu prácu? Prečo? Aby si mal vyšší plat. Prečo? Aby si lepšie zabezpečil rodinu. Prečo? Aby ste sa mohli presťahovať do lepšieho. Prečo? Lebo v dome sa bude deťom lepšie bývať.

Znovu opakujem – použitie stopiek ťa tlačí k tomu, aby si bol k sebe úprimný.Môžeš mať viac dôvodov. Rozober si ich vštetky. Každý z nich je dôležitý.

Už len takéto zamyslenie sa je obrovský krok bližšie k túžbe vedieť anglicky.

Takýmto premýšľaním spojíš angličtinu s tvojimi hlavnými hodnotami.

Keď sa nad tým takto zamyslíš, budeš nad angličtinou vedieť lepšie premýšľať v nasledujúcich dňoch, týždňoch a mesiacoch.

Čo môžeš urobiť ďalej?

 

Zostane na očiach, zostane v mysli

Slovenské porekadlo hovorí, že zíde z očí, zíde z mysle. Angličtina je beh na dlhé trate. Dá sa absolvovať aj ako séria šprintov. Ale aby si s angličtinou uspel, je dôležité mať stále na očiach dôvod, prečo chceš anglicky vedieť.

Poznámka na papier, či v telefóne “Choď a uč sa anglicky” však nepomôže. To sú suché slová.

Oveľa lepšie je spraviť si nástenku vízií – nástenku s obrazmi toho, čo je pre teba dôležité, kvôli čomu chceš vedieť anglicky.

Toto môže byť korková nástenka, ale môže to byť tiež výkres, na ktorý si prilepíš fotky / obrázky toho, čo si si spísal.

Týmto vieš mať na očiach všetky dôvody, kvôli ktorým chceš vedieť anglicky.

Zostane na očiach. Zostane v mysli.

 

Nájsť fotky / obrázky a nalepiť ich na nástenku chvíľu trvá. Neviem, koľko času ti to zaberie. Že či ti to spolu s predchádzajúcimi krokmi zaberie 20 minút, alebo pol hodinu.

Ale ak aj pol hodinu, tak to bude najlepšie investovaná pol hodina v tvojom živote, čo sa angličtiny týka.

 

Nič z toho, čo neskôr pre učenie angličtiny urobíš, nebude mať taký dopad, ako toto.

Ani učenie slovíčok, ani počúvanie, ani gramatika, ani zlepšovanie rozprávania. Nič z toho nemá za pol hodinu taký dopad na tvoju angličtinu, ako tvorba nástenky vízie s dôvodmi, prečo je pre teba angličtina dôležitá.

Toto je to najdôležitejšie.

 

Vďaka tomuto budeš mať angličtinu na očiach.

Vďaka tomuto sa ti bude pripomínať.

Spôsobmi, ktoré vychádzajú z tvojej vnútornej motivácie.

Toto je základ budovania správneho mindsetu (nastavenia mysle).

Na tomto základe môžeš ďalej stavať tvoje učenie angličtiny.

Urob to.

A sleduj, ako postupne uvažuješ nad angličtinou a ako sa pre teba stáva dôležitejšou.

Keď sa tak stane, použi túto techniku prioritizácie:

 

Jednoduchá technika na prioritizáciu tvojej angličtiny

Zober si papier.

Papier rozdeľ na 4 rovnaké časti.

Ľavý horný roh nazvi: Čo nové môžem robiť pre moju angličtinu?

Pravý horný roh nazvi: Čoho môžem robiť pre moju angličtinu viac?

Ľavý dolný roh nazvi: Čoho môžem robiť menej, aby som mal viac času na angličtinu?

Pravý dolný roh nazvi: Čo môžem prestať robiť, aby som mal viac času na angličtinu?

 

Zober si stopky. Nastav ich na 30 sekúnd pre každú časť.

Spíš si, čo všetko môžeš robiť.

Spíš si, čo všetko môžeš prestať robiť.

Stopky ťa tlačia k tomu, aby si bol k sebe úprimný.

Zisti, ako si na tom.

Prioritizuj.

Vyhoď veci, ktoré môžeš vyhodiť.

Rob menej toho, čoho môžeš robiť menej.

 

Dôvod, prečo som dal tento krok až na záver je, že urobenie prvých troch úloh ti dá úplne inú perspektívu na učenie angličtiny.

 

Keď ju získaš…

Pokračuj v mojom návode ďalej.

 

Klikni sem pre pokračovanie.


[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]