+421 907 744 331
Ako si uložiť anglické slovíčka do dlhodobej pamäte podľa princípov pamäte
5. July 2021
Štúdia dokázala, že počúvanie cudzieho jazyka zjednodušuje jeho výučbu
5. July 2021
Ukázať všetko

Chceš vedieť anglicky, ale nemáš na angličtinu čas?

Chcel by si vedieť po anglicky, ale nemáš na angličtinu čas?

Keď som chodil na strednú školu, tak som bol šialene zaneprázdnený.

Ráno som vstával 7:15, aby som stihol autobus, ktorý mi šiel 7:30.

Do školy sme síce mali prichádzať o 7:45, ale bolo to blbé pravidlo, tak som chodieval neskôr. Každopádne, v škole som po príchode nemal na angličtinu žiaden čas.

 

V škole som prestávky využíval na

  • jedenie
  • pokec a zápasenie s chalanmi
  • pokec, flirtovanie a bozkávanie sa s dievčatami

Znovu, žiaden čas na učenie angličtiny.

 

Cez obed som sa najedol a po škole som šiel domov.

Zvyšok dňa obsahoval cestu do fitka na druhej strane mesta, 2 hodinový tréning vo fitku, cestu naspäť, jedenie a aktivity s kočkou, s ktorou som chodil. A oddych.

 

Ako…

Niekedy som sa musel aktívne učiť do školy.

Avšak nemal som čas a hlavne som nemal chuť si teraz na hodinku sadnúť a učiť sa angličtinu. Fakt. Že. Nie. Aktívne učenie bolo to posledné, na čo som vtedy myslel (keď som ešte nepoznal techniky efektívneho učenia).

Mohol som si pokojne povedať, že angličtinu nebudem vedieť.

 

Ono totiž…

Na strednej sme mali hroznú angličtinárku. Po anglicky takmer vôbec nerozprávala, mala hrozný prízvuk a na hodinách sme prepisovali z tabule do zošita to, čo sme mali mať v učebnici.

Ako, nie že by som v tom nevedel uspieť, keď by som to robil… ale bolo to tak nudné a nezáživné, že mi to znechutilo celé učenie angličtiny.

 

Normálne som vtedy zvažoval, že na angličtinu zanevriem. Ak by som sa rozhodol, že sa sám nebudem angličtine venovať, tak by som mal legitímny dôvod. Že mi to učiteľka znechutila.

Avšak zostal by som bez angličtiny.

A to by bola hrozná škoda.

 

Miesto toho som si povedal, že kašlem na to, kašlem na moju strednú, kašlem na moju angličtinárku a naučím sa angličtinu aj bez nej.

A našiel som spôsoby, ako to spraviť.

 

Využil som tých 30 minút rannej cesty, aby som počúval zaujímavé anglické materiály, v ktorých som tušil, o čom sa hovorí.

Využil som cestu zo školy na ďalšie počúvanie angličtiny. Využil som na angličtinu cesty do fitka a z fitka.

V rámci zábavy som robil také aktivity, ktoré zlepšovali moju angličtinu.

Z času na čas som sa angličtinu učil aktívne.

 

A stačilo to.

Zlepšil som sa.

Reálne rozhovory a komunikácia mi išli lepšie.

Začal som intuitívne rozumieť gramatike.

Začal som v angličtine myslieť bez toho, aby som si musel prekladať.

Preto som potom spravil kurzy, v ktorých sú techniky efektívneho učenia na ovládnutie angličtiny pre ľudí, ktorí sú zaneprázdnení a chcú pri učení šetriť čas.

Prečítaj si, čo o technikách efektívneho učenia napísali tí, ktorí ich použili:

 

Ak som sa dokázal v angličtine zlepšiť ako 17 ročný s mizernou sebadisciplínou a s takmer nulovou trpezlivosťou, dokážeš sa v angličtine zlepšiť aj ty.  

Ak sa v angličtine dokázali zlepšiť ľudia, ktorí sa angličtine nevenovali ani zďaleko toľko času, ako iným kurzom, dokážeš sa v anglčtine zlepšiť aj ty.

 

Prihlás sa do môjho Online kurzu AngličtinaRýchlo a nauč sa angličtinu rýchlo, ľahko a efektívne. Prihlás sa do môjho Online kurzu AnglčtinaRýchlo teraz.


Komentáre sú uzavreté.